CNA-ul este, în continuare, cu ochii pe emisiunea Acces Direct! Deși povestea de viață a celor două personaje controversate, Vulpița și Viorel face furori pe micul ecran iar audiența este ridicată în aer, telenovela se află la a doua amendă din partea Consiliului Național al Audiovizualului.
Consiliul Național al Audiovizualului a sancționat Antena 1 pentru a doua oară, din cauza telenovelei Vulpița-Viorel. Postul de televiziune a fost amendat cu suma de 10.o00 de lei, din cauza „reperelor morale pe care le primesc tinerii”, în cadrul emisiunii Acces Direct.
CITEȘTE ȘI – VULPIȚA DE LA ACCES DIRECT ESTE ÎNSĂRCINATĂ?! CINE ESTE TATĂL COPILULUI
În urmă cu o lună și jumătate, Antena 1 a mai primit o amendă de 100.000 de lei, tot din cauza emisiunii cu Vulpița, iar la cea de-a treia abatere, cele două personaje de la Acces Direct ar putea să nu mai apară pe sticlă.
Chiar dacă emisiunea nu a mai încălcat legea la modul grav, au existat, totuși, câteva aspecte care au avut „nevoie” de sancțiune.
Cei care au votat amenda au fost Radu Herjeu, Dorina Rusu, Gabriel Tufeanu, Cristina Pocora, Alexandru Kocsis și Orsolya Borsos, notează paginademedia.ro.
„Într-adevăr, dintr-un anumit punct de vedere, edițiile pe care le-am văzut acum sunt departe de edițiile de început. Sunt departe de lucrurile care se vorbeau la început, avorturi, sex sau viol. Acum se discută despre două personaje care, din motive care-mi scapă, fascinează milioane de români.
Presupun că audiențele sunt suficient de mari ca să justifice o asemenea emisiune.
Problema mea este că rămâne, în opinia mea, valabil unul dintre motivele pentru care ați primit sancțiune data trecută, legat de reperele morale pe care televiziunile le oferă copiilor și adolescenților. Astfel de personaje nu au niciun motiv să fie prezentate ca repere morale și să nu îmi spuneți că nu le prezentați așa. Simpla lor prezență, non-stop, pe al treilea post de televiziune din România (ca audiență) le transformă în repere morale.
Se văd eforturile de a schimba puțin modalitatea de prezentare, dar articolul respectiv este încălcat în continuare.
Toată această ambalare a lor nu este un simplu reality show, cu o cameră ascunsă în apartamentul unor însurăței, e o industrie de transformare a lor în vedete. Este o campanie de prezentare a acestor persoanje pe post de vedete.
Când aceste două personaje vor expira, și vor expira, ce alte personaje o să mai găsiți? Data viitoare ar putea fi și mai rău…” a declarat Radu Herjeu.
„Și mie mi se pare că, deși au mai rămas puține aspecte din cele de data trecută, atmosfera, personajele și situația sunt aceleași. Nu e schimbată decât aparența, ca să poată trece de CNA.
Nu cred că scopul e ca ei să se transforme din ceea ce au fost la început în niște oameni serioși, respectabili și care își construiesc viața după niște repere morale. Dacă ar fi așa, ar merge acasă la copilul lor și ar pune mâna pe treabă. Mi se pare că este vorba, ca și dată trecută, despre exploatarea pentru audiență a unor persoane.
Nu orice interes al publicului trebuie satisfăcut. Dacă publicul vrea să-i vadă pe cei doi certându-se, nu înseamnă că trebuie să primească asta.
Nimic, în afară de dorința de audiență, nu justifică prezentarea unor asemenea situații de două luni zile. Deja s-a depășit orice limită… În afară de dispariția a acelor elemente de promiscuitate foarte joasă nu s-a schimbat mare lucru” a spus și Dorina Rusu, despre emisiunea Acces Direct.
Eu, în continuare, consider că acești oameni sunt exploatați de către voi, adică e un fel de găină cu ouă de aur de a căror naivitate profitați. Generează un exemplu negativ pentru tineri.
Nu mi se pare că e un exemplu sănătos pentru societate. Chiar sunt curioasă unde ajung banii din YouTube sau cei din vânzarea de tricouri. Răspunsul la asemenea întrebare mi-ar argumenta teoria că ei sunt exploatați de voi.
Sigur, ei primesc ceva, n-am zis că nu, dar nu mi se pare cea mai bună cale și cea mai bună prezentare, raportat la audiență și la publicul numeros care se uită. Nu mi se pare că ar trebui să mai fie la această oră o asemenea abordare pe un post de televiziune atât de important ca audiență” a completat Cristina Pocora.